29 Σεπ 2011

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ - Εργαστήρια Μεταφοράς Τεχνογνωσίας 2011: LIFECYCLE+

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ - ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
Εργαστήρια Μεταφοράς Τεχνογνωσίας 2011: LIFECYCLE+

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) διοργανώνει στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δύο εργαστήρια σχετικά με δράσεις προώθησης της ποδηλασίας,  με οργανωτές τους «Φίλους του Ποδηλάτου-Αθηνών», http://www.filoi-podilatou.gr/,  μέλος της ECF. Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα την Δευτέρα 17/10/2011  και την Τρίτη 18/10/2011 στη Θεσσαλονίκη με την υποστήριξη της Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης, http://ecology-salonika.org.

 Σκοπός: Ανάπτυξη ιδεών και τεχνικών προώθησης του ποδηλάτου. Εστίαση στην αλλαγή του τρόπου μετακίνησης στην πόλη, με στόχο την βελτίωση της υγείας, της οικονομίας και του περιβάλλοντος.

Θέματα
1. Πότε (σε ποιες φάσεις ή ευκαιρίες) προσεγγίζουμε τους ανθρώπους.
2. Ποια παραδείγματα δράσεων προώθησης ποδηλάτου είναι αποτελεσματικά.
3. Πώς αξιολογείται η  επιτυχία μιας δράσης προώθησης.
4. Τι μπορούμε να μάθουμε από δράσεις άλλων φορέων.
5. Προαιρετικά θέματα μπορεί να περιλαμβάνουν: ορισμός και αποσαφήνιση των στόχων και των ομάδων-στόχων, εύρεση και επιλογή των συνεργατών, χρηματοδότηση και προϋπολογισμός, επικοινωνία και μέσα ενημέρωσης.

Υπεύθυνος: Υπεύθυνος του προγράμματος για την ECF είναι ο κ. Randy Rzewnicki, PhD, ο οποίος πραγματοποιεί τα εργαστήρια “
LIFECYCLE “ από το 2010 σε διάφορες χώρες, καθώς καιι πρόσφατα στο Velo-City στη Σεβίλλη (Ισπανία). Τα υλικά και η μορφή των σεμιναρίων προέρχονται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα LIFECYCLE.
1.  LIFE CYCLE Best Practice Handbook http://lifecycle.cc/index.phtml?ID=1431&id=2535
2.  LIFE CYCLE Implementation Manual http://lifecycle.cc/index.phtml?ID=1431&id=2536
 

Μορφή: Οι συμμετέχοντες θα ασχοληθούν δυναμικά σε μικρές ομάδες (2-4 ατόμων), χρησιμοποιώντας το υλικό που τους παρουσιαστεί στο εργαστήριο. Είναι μια διαδραστική εμπειρία για τους συμμετέχοντες, οι οποίοι θα εργάζονται, θα σκέφτονται και θα ανταλλάσσουν απόψεις για τα 2/3 του χρόνου περίπου, με στόχο τη δημιουργία ενός σχεδίου από κοινού. Η παρουσίαση των πληροφοριών διαρκεί για το 1 / 3 του χρόνου (ή λιγότερο). Οι συμμετέχοντες μπορούν στο πλαίσιο των συζητήσεων να  χρησιμοποιήσουν και σχέδια ή ιδέες, που έχουν επεξεργαστεί στο παρελθόν ή που σκοπεύουν να εφαρμόσουν..
Αποτελέσματα: Κάθε ομάδα θα παραγάγει ένα σχέδιο ή «σκίτσο» ενός σχεδίου για μια δράση προώθησης του ποδηλάτου.

Για ποιους είναι: Άτομα  που εμπλέκονται ή σκοπεύουν να εμπλακούν στο σχεδιασμό ή την οργάνωση ενεργειών προώθησης του ποδηλάτου, σε μικρή ή μεγάλη κλίμακα (δήμοι, περιφέρειες, ποδηλατικές οργανώσεις). Και για άτομα που θέλουν να ξέρουν τι είναι, ποιοι εμπλέκονται, πως μπορούν να συμβάλουν οι ίδιοι σε δράσεις προώθησης του ποδηλάτου.

Χρόνος:
3 - 4 ½ ώρες κατ 'ανώτατο όριο. Μπορεί να ρυθμιστεί με βάση το διαθέσιμο χρόνο για τις οργανώσεις και τους ιδιώτες. Η διαδικασία αυτή απαιτεί τουλάχιστον 2 ½ ώρες για να είναι χρήσιμη και παραγωγική.

Μέγεθος ομάδας: ελάχιστος αριθμός συμμετοχών 12, μέγιστος αριθμός 20.


Γλώσσα: Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να κατέχουν την Αγγλική γλώσσα.

Συμμετοχή Δωρεάν. Πληροφορίες, εγγραφές: Αθήνα, “Φίλοι του ποδηλάτου-Αθηνών”, Επταχάλκου 3, Θησείο, filoipod@gmail.com Λ.Χατζηαλεξίου 6979928855. Θεσσαλονίκη: Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, Φιλίππου 51, Κέντρο,  Γιώργος Φαρφαράς,  bypadgreece@gmail.com, 6936888967.


 Αίτηση συμμετοχής και περισσότερη ενημέρωση θα βρείτε εδώ:

28 Σεπ 2011

Δωρεάν on-line μαθήματα για την εφαρμογή πολιτικών ποδήλατου

To PRESTO είναι ένα έργο για την προώθηση της ποδηλασίας στην Ευρώπη.

Σε ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις, το ποδήλατο αποτελεί ήδη ένα σημαντικό μέσο μεταφοράς, αλλά το ποδήλατο εξακολουθεί να έχει ένα τεράστιο δυναμικό που δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί.

To PRESTO βοηθά να αναπτυχθεί μια πραγματική κουλτούρα του ποδηλάτου στις ευρωπαϊκές πόλεις. Συμμετέχουν πέντε ευρωπαϊκές πόλεις – Βρέμη (Γερμανία), Γκρενόμπλ (Γαλλία), Tczew (Πολωνία), Βενετία (Ιταλία) και Ζάγκρεμπ (Κροατία), με διαφορετικά επίπεδα σε μερίδια λειτουργίας της ποδηλασίας.

Οι δραστηριότητες στις εν λόγω πόλεις επικεντρώνονται στην βελτίωση του σχεδιασμού των υποδομών και της στοχευμένης προώθησης για την ενθάρρυνση της χρήσης των ποδηλάτων (συμπεριλαμβανομένων των pedelecs). Pedelecs θεωρούναι τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση στα πεντάλ η οποία ενεργοποιείται όταν τα πεντάλ κινούνται. Τα pedelecs διαφέρουν από τα e-ποδήλατα που έχουν ένα μοτέρ το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από κινείται το πεντάλ ή όχι.

PRESTO: ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ

* Ο σχεδιασμός των υποδομών: Καλά σχεδιασμένη υποδομή, είναι το κλειδί για την αύξηση της ποδηλασίας. Συμβουλές, προκειμένου να αναπτυχθούν κατάλληλα σχέδια για την πρακτική και ασφαλείς συνθήκες ποδηλασίας.
* Προώθηση της ανάπτυξης της αστικής ποδηλασίας: Για να βοηθήσεις να αλλάξει η στάση απέναντι στην ποδηλασία, οι πληροφορίες είναι καίριας σημασίας. Στοχευμένη ενημέρωση και άλλα ήπια μέτρα θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να πάρουν τα ποδήλατα τους, και αυτοί θα αρχίσουν να εκτιμούν τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που διατίθενται για τους ποδηλάτες. Με τον τρόπο αυτό, οι άνθρωποι θα αλλάζουν τις αντιλήψεις τους, και μια πραγματική κουλτούρα του ποδηλάτου μπορεί να γίνει πραγματικότητα.
* Προώθηση των pedelecs: Τα pedelecs παρέχουν την επιλογή του ποδηλάτου σε εκείνους που δεν μπορούν κανονικά να ενταχθούν στο πλαίσιο των τυποποιημένων συστημάτων προώθησης του ποδηλάτου: όπως οι ηλικιωμένοι ή τα άτομα που ζουν σε ορεινές περιοχές. Προώθηση των pedelecs μεταξύ αυτών των ομάδων θα διευρύνει το ακροατήριο.

Το έργο PRESTO έχει αναπτύξει επτά Δωρεάν on-line μαθήματα σχετικά με την εφαρμογή των πολιτικών ποδήλατου τα οποία θα διαρκέσουν για την περίοδο Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2011.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα με το δικό τους ρυθμό καθώς βασίζονται σε auto-learning modules με απομακρυσμένη σύνδεση με τον εκπαιδευτή. Ο αριθμός των θέσεων ανά μάθημα είναι περιορισμένος.

Λεπτομέρειες σχετικά με τα θέματα και το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων:
http://www.presto-cycling.eu/en/training-material/e-learning