21 Νοε 2012

Νϊκη για τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο



Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε στις 20 Νοεμβρίου 2012, για μια σαφή διάκριση μεταξύ ενεργητικής και παθητικής μεταφοράς.  H ECF εκφράζει την ικανοποίησή της για την επιτυχία της εκστρατείας, η οποία έχει διασφαλίσει το μέλλον των επενδύσεων  για την ποδηλασία.

"Χρειαζόμαστε μια σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο τι είναι ποδήλατο και τι υπερβαίνει τον ορισμό του« ποδηλάτου», εξηγεί ο Ceri Woolsgrove, Διευθυντής Οδικής Ασφάλειας της
ECF.

"Αυτό είναι σημαντικό για σαφείς αποφάσεις σχετικά με τη χρήση της υποδομής και των εγκαταστάσεων για τα ποδήλατα που αρχές έχουν να κάνουν σε διεθνές, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο."

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ, τα Ε-bikes, γνωστά επισήμως ως ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPACs) ή pedelecs, περιορίζονται στα 250
Watts. Μπορούν να ωθήσουν τον αναβάτη σε όχι περισσότερο από 25 χλμ/ώρα, έτσι ώστε να μπορούν να μοιράζονται με ασφάλεια τις υποδομές για το ποδήλατο με άλλους χρήστες.

Στην ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι ευρωβουλευτές αποφάσισαν να διατηρήσουν την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τα  Pedelecs μόνο με μέγιστη ταχύτητα 25 χλμ/ώρα και 250
Watt ισχύ θα εξακολουθούν να εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις για τις μοτοσικλέτες. Οι οργανώσεις των ποδηλατών σε όλη την Ευρώππη χαιρέτισαν την κίνηση, θεωρώντας ότι είναι ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ των ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων

Υπήρξαν προηγούμενες προσκλήσεις για pedelecs με απεριόριστη ισχύ να εξαιρούνται από τις διαδικασίες έγκρισης τύπου, πράγμα που θα σήμαινε πιο ισχυρές μηχανές δεν θα υπόκεινταν σε αυστηρότερο έλεγχο. Η ECF, μαζί με ομάδες της βιομηχανίας ποδηλάτων, πίεσε για να παραμείνει η ίδια νομοθεσία.

«Είναι θετικό το γεγονός ότι οι εξαιρέσεις από τη νομοθεσία αυτή για ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένουν αμετάβλητες," προσθέτει  ο Woolsgrove.

"Την στιγμή που θα αρχίσεις να αλλάζει τον ορισμό του ποδηλάτου, εκθέτεις την ποδηλασία σε όλο το φάσμα μιας άσχημης νομοθεσίας. Θα μπορούσε να σημαίνει υποχρεωτικά κράνη, ασφάλιση, άδειες για να αναφέρουμε μόνο μερικές από τις αρνητικές συνέπειες. Δεν θέλουμε να βλάψουμε τη φήμη της ποδηλασίας, και να χάσουν όλα τα θαυμάσια οφέλη που έχουν οι ποδηλάτες."

Η ECF υποστηρίζει την τεράστια αύξηση της χρήσης και pedelec και των πωλήσεων και τη θεωρεί ως ένα σημαντικό εργαλείο για την προώθηση των βιώσιμων μεταφορών στο μέλλον. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τα pedelecs ήταν μια τεράστια επιτυχία στην Ευρώπη, με πωλήσεις πάνω από 700.000 μονάδες το 2011. Μόνο στη Γερμανία, υπάρχουν ήδη ένα εκατομμύριο pedelecs σε χρήση, με 310.000 πωλήσεις το περασμένο έτος. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μόλις πάνω από 11.500 οχήματα στη Δυτική Ευρώπη το περασμένο έτος παρά τις μεγάλες επιδοτήσεις.

Η ψηφοφορία του Κοινοβουλίου χρειάζεται ακόμη να επικυρωθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, αλλά μετά από μακρά συζήτηση μηνών, αυτό θεωρείται γενικά ως μια τυπική διαδικασία. Άλλες χώρες έχουν δει τη νομοθεσία της ΕΕ ως τον καλύτερο τρόπο για τη ρύθμιση της ποδηλασίας, με την Αυστραλία πρόσφατα να υιοθετεί την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για το ηλεκτρικό ποδήλατο.

"Η ECF θα ήθελα ιδιαίτερα να ευχαριστήσει την COLIBI και COLIPED για όλη τη σκληρή δουλειά τους κατά τη διάρκεια της εκστρατείας. Η συνεργασία μας ήταν ένα τέλειο παράδειγμα για το πώς οι ομάδες της βιομηχανίας και των χρηστών μπορεούν να επηρεάσουν τις κυβερνήσεις », λέει ο Manfred Neun, Πρόεδρος της ECF.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου